I take the best that exists and refine it, when it does not exist I design it.

Kahn Design

Kahn Design to brytyjska firma specjalizująca się w modyfikacjach samochodów z ponad 20 letnią tradycją. Filozofia marki jest odmienna od wielu tunerów nastawionych na żyłowanie parametrów mocy lub serwujących głębokie, czasem wręcz przesadzone zmiany w wyglądzie, które nie są spójne  z modyfikowanym samochodem i po prostu nie wyglądają dobrze.

Kahn Design Polska tworzą miłośnicy motoryzacji, adrenaliny, puryści brytyjskiego designu i poczucia smaku. Postanowiliśmy sobie za cel nowatorskie podejście na polskiej scenie tuningu do tematu sklepu motoryzacyjnego. Chcemy stworzyć wysublimowany butik motoryzacyjny, gdzie urzeczywistnisz swoje marzenia, wybierzesz biżuterię do swojego samochodu, doświadczysz luksusowych materiałów, podzielisz się z nami swoją pasją.

Bentley Aston Martin Vanquish

 Butik motoryzacyjny z Wielkiej Brytanii

Modyfikacje Kahn cechuje brytyjska elegancja i jak na rynek tuningu, duże stonowanie. Kahn Design to swojego rodzaju butik modowy, którego klientem tym razem nie jest modna pani czy pan, ale należący do niego lub niej samochód.  Pod warunkiem, że możemy znaleźć go wśród tych, które już w swoim samochodowym DNA mają wystarczający poziom stylu. Na tej szczególnej liście, które na swój warsztat wzięła firma z Bradford są m.in. Royce-Rolls, Bentley, Ferrari, Lamborghini, Aston Martin, ale także nieco bardziej przystępne marki takie jak Mercedes, Range Rover, Land Rover czy Jeep.

Range Rover
Bentley Bentayaga Ferrari 812 Superfast

 Felgi

Stylowe obręcze wykonane z lekkich stopów to od wielu lat domena marki Kahn. Ciężko jest powiedzieć z czego się to bierze, ale projektantom Kahn Design udało się uzyskać bardzo trudny efekt. Po wymianie fabrycznych kół na te ze stajni Kahn samochód prezentuje się zdecydowanie lepiej, masywniej i bardziej agresywnie, przy czym nie traci swojego pierwotnego charakteru i wygląda tak jakby felgi zaprojektował sam producent. Częstym problemem wielu, nawet renomowanych marek tuningowych zajmujących się felgami jest to, że po prostu nie pasują wizualnie do stylistyki pojazdu, w efekcie mamy wrażenie jakby ktoś wykonał nieudany przeszczep.

Można więc powiedzieć, że wzornictwo tych brytyjskich kół czerpie dużo z filozofii samej marki samochodu, do której przystosowany jest dany model felgi, jednak podkręca wszystkie parametry tak, że mamy do czynienia z efektem „WOW”.

600LE Type 52
Rostyle RS-Forged RS-Forged

  Filozofię projektowania oddają dobrze dwa slogany, którymi posługuje się firma Kahn:

„The Road Is My Catwalk” 

  „I take the best that exist and refine it”

 

Nie tylko obręcze

Kahn Design to nie tylko stylowe koła, ale również niesamowite wnętrza. Wystarczy spojrzeć na poniższe fotografie, aż kipi od nich brytyjskim designem, luksusem oraz jakością. Uwielbiamy dbałość o detale. Bogaty wybór skór, tapicerowania, przeszyć, mnogość kolorów, akcesoriów - dopasowanych do Twoich potrzeb. Chcemy sprawić byś wiedział, że jesteś integralną częścią wyjątkowego projektu. Wszystko krojone na miarę.

Wnętrze Defendera

Land Rover Defender

 Vengeance…

…czyli zemsta. To nazwa, która stoi za wyjątkowym projektem zrealizowanym w 2016 roku przez markę Kahn. Rzeczywiście projektanci firmy wybrali jedno z najlepszych aut, jakie można było wybrać w kategorii stylu – nowego Astona Martina DB9. Uszlachetnianie było dość głębokim technicznie procesem. Całe auto zostało rozebrane z nadwozia, a w jego miejsce zainstalowano nowe, ręcznie kształtowane aluminiowe body zaprojektowane przez samego Afzala Kahna, we współpracy z inżynierami odpowiedzialnymi za model One-77. Kahn stworzył także unikalny wzór felg, który powstał wyłącznie na potrzeby tego limitowanego do kilku sztuk modelu. Pomimo tak głębokich zmian w sensie technicznym, na pierwszy rzut oka wiemy, że mamy do czynienia z Astonem Martinem. Co więcej zaufanie i szacunek dla marki Kahn Design jest tak duży, że Aston Martin pomimo tak głębokich zmian, nadal uznaje wszystkie warunki gwarancyjne i serwisowe, dokładnie jak dla fabrycznych modeli DB9.

Vengeance
Vengeance
Vengeance Vengeance

British dream

Jest wiele rzeczy, które wyróżniają firmą Kahn na tle typowych „tunerów”, ale najważniejszą z nich jest sam właściciel i założyciel firmy, urodzony w 1974 roku - Afzal Kahn. Już sama jego historia to temat na dobrą książkę lub film, o tym jak osiągnąć sukces od zera. Aktualny milioner i pasjonat samochodów zaczynał swoją karierę zawodową jako 16 letni chłopak z niezbyt zamożnej rodziny pakistańskiego pochodzenia, który podjął pracę w firmie zajmującą się produkcją tanich trumien… wykonanych z plastiku, a dokładniej z laminatu szklanego. Poznana w ten niecodzienny sposób technologia i możliwość przyglądania się temu jak wygląda prowadzenie firmy od wewnątrz spowodowały, że już w wieku 18 lat Afzal Kahn rozpoczął produkcję własnych body kitów z laminatu szklanego jako podwykonawca dla innych firm zajmujących się modyfikacją samochodów.

 Aftermarketowy boom początku lat 90tych

Jak się okazało Afzal znalazł się w dobrym miejscu, w dobrym czasie. Boom motoryzacyjny początku lat 90tych w Wielkiej Brytanii połączony z poczuciem smaku widocznym w jego projektach oraz dążenie do jak najniższych cen swoich produktów, pozwoliły mu skutecznie uzyskać miano lidera produkcji w szybko rosnącej branży. W 1996 roku stał się liderem w tej dziedzinie w centralnej części Wielkiej Brytanii (tzw. Midlands), a jego roczne obroty wynosiły wtedy ok. 500.000 funtów, ale Afzal nie był zadowolony z miejsca w łańcuchu pokarmowym, które mu przypadło. Szybko dotarło do niego, że wszyscy wokół niego się bogacą dzięki jego projektom… poza nim samym. Wtedy Afzal nie znał jeszcze wagi własnej marki oraz wartości intelektualnej, które wnosiły jego pomysły i projekty. Jego odbiorcami byli tunerzy, którzy dołączając jego projekty do swojej oferty skutecznie budowali swoje marki i biznes, traktując firmą Kahna jak taniego i skutecznego dostawcę, który rozwiązuje wszystkie problemy – od projektu do dostawy części włącznie, do tego w dobrej cenie.

 Własny brand


W 1998 roku nastąpił przełom. Afzal zaprojektował wyjątkową pięcioramienną obręcz, tym razem pierwszy raz pod swoją marką. Sprzedaż pierwszych modeli felg bezpośrednio do klientów końcowych pozwoliła zdecydowanie zwiększyć zyski firmy, a kolejne produkty dla różnych modeli cieszyły się na tyle dużą popularnością, że firma rozpoczęła fazę bardzo szybkiego rozwoju.


W 2002 roku, kiedy firma z producenta dodatków stała się modyfikatorem całych samochodów i zaczęła sprzedawać nie części, ale gotowe, zmodyfikowane samochody, dostępne od ręki, bezpośrednio dla klienta końcowego. Dla wielu cieszących się dużą popularnością niszowych modeli samochodów, które dotychczas nie miały swoich profesjonalnych pakietów stylistycznych, był to prawdziwy przełom. Jednym z nich z nich był Land Rover Defender, który odegrał w historii marki Kahn wielką rolę, a ilość wyjątkowych wersji oraz stylistyk, które stworzono w Bradford to chyba najlepszy hołd jaki mógł spotkać ten model samochodu.

Land Rover Defender

 W 2012 roku obroty w firmie pracowało już 80 osób, a jej obroty przekraczały 30 milionów funtów rocznie. Obecnie w firmie pracuje ponad 200 osób, obrotów możemy się jedynie domyślać. Wtedy też powstała marka Chelsea Truck Company należąca do grupy Kahn, która zajmuje się modyfikacją trzech wyjątkowych samochodów terenowych: Mercedesa G klasy, Jeepa Wranglera oraz Land Rovera Defendera, które pomimo agresywnego off-roadowego wyglądu cechuje luksusowy poziomem wykończenia wnętrz. Dla Defendera powstało kilka unikalnych wersji takich jak Longnose oraz wersja z 3 osiami i napędem 6x6. Zakończenie produkcji Defenderów było pewnym ciosem dla grupy Kahn, ale Afzal poradził sobie z tym problemem w dość niecodzienny sposób, kupując ostatnie 100 sztuk Defenderów bezpośrednio z fabryki. Samochody stoją w firmowej fabryce i stopniowo znajdują nabywców, oczywiście po modyfikacjach na jedną z wersji oferowaną przez stajnię Kahn.

 

 Kahn Design w mediach

Markę Kahn można było również oglądać w serii telewizyjnej „Supercar Megabuild” emitowanej przez stację National Geographic. Obecnie firma prowadzi swoją własną mini telewizję na kanale YouTube, gdzie regularnie pojawią się nowe, zabawne odcinki pokazujące kulisy życia firmy - Kahn TV.

Odwiedź nasze profile w mediach społecznościowych

Sprawdź nasz Facebook Sprawdź nasz Instagram

 

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl